Kymenlaakson Sähkö Oy Energiaa - tietoa ja tarinoita energiasta
Asiakkaana 21.7.2020

Hyvä asiakaspalvelu sujuvoittaa asiointia niin vähittäiskaupassa kuin sähkön ostamisessakin

Triplan K-kauppias Petri Miettinen

Petri Miettinen johtaa kahta K-kauppaa kauppakeskus Triplassa Pasilassa. Hyvä asiakaspalvelu on olennainen osa omaa liiketoimintaa, joten Miettinen arvostaa sitä myös sähkön myyjän toiminnassa. Sähkö on merkittävä kuluerä, sillä se lohkaisee kiinteistökuluista suurimman osan.   

Kauppakeskus Tripla avautui Pasilassa syksyllä 2019. Keskon nykyisen strategian mukaan kyvykkäille kauppiaille annetaan johdettavaksi useampia liikkeitä, joten Petri Miettinen sai uudessa kauppakeskuksessa johdettavakseen sekä 4000 neliöisen K-Supermarket Triplan että 400 neliöisen K-Market Pasilan aseman.  

– Kaupoilla on erilaiset liikeideat ja erilainen asiakaskunta. Ne eivät kilpaile keskenään, mutta synergiaedut ovat selkeät. Resurssit saadaan näin paljon tehokkaampaan hyötykäyttöön, selventää Miettinen. 

K-Supermarket_Tripla
K-Supermarket Tripla kauppakeskuksen ensimmäisessä kerroksessa panostaa vastuullisuuteen ja hyvään valikoimaan.
K-Market Tripla
K-Market Pasilan asema palvelee helppoa ja nopeaa asiointia arvostavia Triplan neljännessä kerroksessa sisäänkäynnin vieressä.

Verkkokauppa löi itsensä läpi 

Perinteisen liikkeessä tapahtuvan palvelun lisäksi asiakkaita palvelee verkkokauppa, jossa tuotteet saa tilattua kotiin kuutena päivänä viikossa. Tilaa ja nouda -palvelussa tuotteet voi noutaa itse kauppakeskuksessa olevasta noutopisteestä. 

– Elintarvikkeiden verkkokaupasta on puhuttu Internet-ajan alusta alkaen jo kolmenkymmentä vuotta, ja mekin olemme sitä harjoittaneet jo viisi vuotta, mutta nyt se on lyönyt itsensä läpi. Palvelun käyttö on nyt kasvanut useita satoja prosentteja aikaisempaan verrattuna. Kaupassa tapahtuvaa asiointia se ei koskaan tule kokonaan korvaamaan ja koronan jälkeen osa verkkokaupan asiakkaista palailee varmasti asioimaan liikkeisiin.  Silti tuntuu, että erityisesti ikäihmiset ovat ottaneet verkkokaupan pysyvästi omakseen. Heille palvelu onkin kaikkein hyödyllisin, painottaa Miettinen. 

Sähköä ennustettavissa olevalla hinnalla ja hyvällä asiakaspalvelulla  

Kauppaliikkeet käyttävät sähköä paljon muuhunkin kuin verkkokaupan pyörittämiseen. Vuokran ja henkilöstökulujen jälkeen sähkö on toiminnassa suurin kuluerä. Kiinteistökuluista se on suurin.   

– Kylmälaitteet ja valaistus käyttävät sähköä eniten. Vaikka valaistuskulut lähtivät laskemaan viisi vuotta sitten ledien myötä, kylmälaitteiden ja sähkönkäyttöpisteiden määrä kasvoi samanaikaisesti. Tosin energiatehokkuus on kautta linjan parantunut, sillä vaikka nykyinen yksikköni on tuplasti aikaisempaa suurempi, silti sähkökulut pysyivät samana tänne siirtyessäni, laskeskelee Miettinen. 

Miettinen on ollut Kymenlaakson Sähkön asiakkaana viisi vuotta. Vaikka sähkön hinta on aina merkittävä tekijä, Miettinen painottaa palvelun tärkeyttä.  

– Hoidan sähkösopimusten teon itse suoraan sähköyhtiön kanssa, sillä minulla on huonoja kokemuksia välittäjien käytöstä.  Aika ja energia ovat kuitenkin rajallisia resursseja, joten arvostan sitä, että asiakaspalvelu toimii, asiat hoidetaan nopeasti, sähkön hinta on ennustettavissa ja sopimus on oikeanlainen juuri meille. Olen tyytyväinen asiakassuhteeseen. Reunaehdot täyttyvät ja marginaalit ovat pienet. Pitkällä asiakassuhteella on aina merkitystä. Hyvää ei kannata muuttaa muuttamisen ilosta.  

K-Supermarketin noutopiste Triplassa
Noutopiste sijaitsee pysäköintihallin ensimmäisessä kerroksessa. Sieltä saa saa haettua verkkokaupasta ostetut tuotteet suoraan autoon.
Triplan sisäänkäynti
Mall of Triplassa on lähes 250 liikettä, mikä tekee siitä Pohjoismaiden suurimman kauppakeskuksen.

Lisää luettavaa

Kivelän navetta

Onnellisten lehmien navetta – edistyksellistä tilanpitoa ja vakaahintaista sähköä

Tienpitäjä tarvitsee edullista sähköä ilman riskejä

KSOY yritysmyynti

Sähkönhankinta yrityksille on pitkälle räätälöityä palvelua

Palvelut toimivat ja etätyöt sujuvat korona-aikana KSOY:ssä

Käyttökeskus siirtyi nopeasti, tehokkaasti ja luotettavasti etätyöskentelymalliin

Kymenlaakson Sähkö Oy

Seuraa Kymenlaakson Sähköä sosiaalisessa mediassa.

Kymenlaakson Sähkö Facebookissa Kymenlaakson Sähkö Instagramissa Kymenlaakson Sähkö Twitterissä Kymenlaakson Sähkö LinkedInissä Kymenlaakson Sähkö Youtubessa

www.ksoy.fi